انتخاب عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان به عنوان جهادگر ممتاز کشوری

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جهادگران ممتاز کشوری در مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی معرفی و تقدیر شدند.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رویان، مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی و تقدیر از جهادگران ممتاز و شایسته تقدیر این نهاد با حضور دکتر محمد علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی و مسؤلان لشکری و کشوری و مدیران دستگاه‌های اجرایی روز سه شنبه ۱۶ مردادماه در محل سالن همایش‌های دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.
در این مراسم دکتر زلفی گل ضمن تبریک سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی گفت: امیدوارم جهاددانشگاهی همیشه پرفروغ و فروزان در سپهر علم و فناوری کشور وجود داشته باشد و این مولود انقلاب که هدف از تشکیل آن تبدیل علوم به فنون و خلق ثروت و خدمت از دانش بوده اهدافش محقق شود. ایشان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های جهاددانشگاهی این است که تلاش می‌کند تا خودتحریمی و خودتحقیری را از بین برده و در مسیر صحیح علم و فناوری حرکت کند و بنابراین در بسیاری از عرصه‌های علمی شاخص بوده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشگاه رویان را یکی از مراکز علمی شاخص و موفق در عرصه علم و فناوری در لبه علم معرفی کرد و افزود: امروزه در دنیا کشورگشایی از طریق صدور علم و فناوری صورت می‌گیرد که این مسئله باعث افزایش قدرت نرم برای کشورهای صادرکننده علم می‌شود.
در ادامه مراسم، دکتر حسن مسلمی نائینی، رییس جهاددانشگاهی در سخنانی ضمن تبریک سالروز تشکیل جهاددانشگاهی و روز خبرنگار گفت: جهاددانشگاهی از آغاز فعالیت تا امروز و طی این ۴۴ سال، فعالیت‌های شایان و مؤثری در سطح کشور انجام داده است. فعالیت‌هایی که همواره مورد تجلیل و حمایت مقام معظم رهبری قرار گرفته است. ایشان ادامه داد: تلاش‌های پیشکسوتان و جهادگران این نهاد انقلابی باعث شده است تا علم نافع در کشور تولید شود و بنا به فرموده مقام معظم رهبری، جهاددانشگاهی یکی از گنج‌های نهفته است که می‌تواند معین و یاور دولت‌ها باشد.
در این مراسم، از دکتر انسیه حاجی زاده صفار، عضو هیأت علمی پژوهشکده زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان به عنوان یکی از ۵ جهادگر ممتاز کشوری و همچنین از خانم ماریا صادقی، مسئول اتاق عمل IVF پژوهشگاه رویان به عنوان جهادگر شایسته تقدیر در حوزه پژوهش و فناوری تقدیر شد.

همچنین طرح تحقیقاتی دکتر سارا طالع احمد با عنوان بومی سازی تولید نیمه صنعتی کیت سنتز cDNA به عنوان طرح برگزیده رونمایی و تقدیر شد.

تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۵/۱۷

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup