هیأت عالی رتبه دانشگاه های العمید و الکفیل عراق از پژوهشگاه رویان بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه رویان، هیأت عالی رتبه دو دانشگاه معتبر العمید و الکفیل عراق در روز چهارشنبه مورخ سوم مردادماه از پژوهشگاه رویان بازدید کردند.
دکتر عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از حضور رؤسای دانشگاه‌های معتبر کشور عراق، دستاوردهای امروز پژوهشگاه رویان را حاصل بیش از سی سال فعالیت علمی تخصصی و همچنین تلاش و تجربه همکارانی دانست که شبانه روز در صدد تحقق اهداف علمی کشور بوده‌اند و نه کمک خارجی.
رئیس پژوهشگاه رویان ضمن اعلام آمادگی برای شروع مشارکت دوجانبه در زمینه آموزش، پژوهش و درمان گفت: برای آغاز همکاری‌های دوجانبه و پیمودن مسیر همکاری صبر و حوصله زیادی لازم است تا با برنامه‌ای جامع ابتدا به تعلیم و تربیت نیروی انسانی و سپس پژوهش و از این طریق به نتایج نهایی درمانی برسیم. ایشان ادامه داد، پژوهشگاه رویان پس از سه دهه فعالیت بین المللی، توانایی آنرا دارد تا هم در انتقال دانش در لبه علم و هم در بخش تأمین تجهیزات و مواد مصرفی مراکز دیگر در قالب شرکت‌های دانش بنیانِ زیر مجموعه‌اش اقدام کند.
در این نشست تخصصی، دکتر جودت نوری غائب الجشمعی، رئیس دانشگاه العمید شهر کربلا گفت: ما به دنبال تشکیل یک کمیته پژوهشی مشترک هستیم تا در رویان، در العمید و در الکفیل با هم همکاری پژوهشی درمانی مشترک انجام دهیم. ایشان با تأکید بر جایگاه پژوهشگاه رویان در جامعه بین المللی گفت: هدف ما عملیاتی کردن بخش عمده‌ای از فعالیت‌های علمی دانشگاه‌های عراق است تا مرحله به مرحله با کمک متخصصین و تیم اجرایی پژوهشگاه رویان به اهداف کلان هر دو کشور دست یابیم.
همچنین دکتر محمد الدهان، رئیس دانشگاه الکفیل شهر نجف ضمن ابراز خرسندی از حضور در برترین مرکز سلول درمانی ایران گفت: دانشگاه الکفیل با ۷۸۰۰ دانشجو و ۴۰۰ عضو هیأت علمی منتظر پژوهشگاه رویان است تا همکاری‌های علمی در عراق را گسترش دهد.
در ادامه دکتر روح الله فتحی، معاون آموزش پژوهشگاه رویان ضمن بیان اینکه ارتباط با کشورهای همسایه برای رویان اهمیت بسیاری دارد گفت: ما شبکه علمی وانا WANA (North Asia and South Africa) را راه اندازی کرده‌ایم تا منطقه راهبردی که به لحاظ علمی در گذشته رونق خوبی داشته را از این طریق دوباره رونق بخشیم؛ همکاری علمی مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز علمی عراق برای ما اهمیت دارد و این به دلیل پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی و مذهبی می‌تواند راهگشای مسیر باشد. به دنبال این تفکر تاکنون پژوهشگاه رویان ۳ کنگره بین المللی با عنوان وانا (WANA( را در شهرهای بزرگ ایران برگزار کرده است که در آخرین کنگره، بیش از دویست دانشجوی بین المللی از کشور عراق در این کنگره زیست پزشکی شرکت کردند؛ امیدواریم چهارمین کنگره وانا را در عراق برگزار کنیم و به نتایج مشترک خوبی در همه عرصه‌ها دست یابیم.
در ادامه دکتر افشاریان، معاون پژوهش پژوهشگاه رویان، دکتر احمد وثوق، معاون درمان و خدمات تخصصی، دکتر ناصر اقدمی، عضو هیأت علمی و متخصص سلول درمانی پژوهشگاه رویان نقطه نظرات خود را در خصوص ادامه همکاری‌های مشترک بیان کردند.
در پایان این نشست، رؤسای دانشگاه‌های عراق و هیأت عالی رتبه همراه با حضور در آزمایشگاه‌های پژوهشکده سلول‌های بنیادی و زیست فناوری از جدیدترین دستاوردهای مرکز تحقیقاتی رویان از نزدیک و به صورت میدانی بازدید کردند و در جریان پیشرفت‌های علمی تحقیقاتی پژوهشگاه رویان قرار گرفتند.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup