مراسم جشن عید غدیر خم در پژوهشگاه رویان برگزار شد

به مناسبت سالروز امامت و ولایت امیر المؤمنین، علی (ع) مراسم جشن عید غدیر خم روز یکشنبه سوم تیرماه در محل سالن همایش‌های پژوهشگاه رویان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رویان، مراسم جشن عید غدیر خم به همت شورای فرهنگی و کانون دانشجویان پژوهشگاه رویان، با حضور قاری بین المللی قرآن، استاد محمد تقی نوران و اجرای مولودی توسط یکی از مداحان اهل بیت علیهم السلام برگزار شد .
در ابتدای این مراسم دکتر عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان ضمن خوش آمد گویی و تبریک سالروز واقعه غدیر خم به بیان ویژگی‌ها و خصایل حضرت علی بن ابیطالب (ع) پرداختند و ایشان را الگوی ناب مسلمانان جهان در زندگی و کار دانستند.
سپس دکتر مهدی دوایی، روانشناس و دکترای تخصصی تعلیم و تربیت به سخنرانی پرداخت و گفت: رشد اخلاقی تابعی از رشد عقلانی است؛ یعنی اینکه اگر تمایل داریم فردی اخلاقی باشیم باید عقلانی عمل کنیم. ایشان ادامه داد، اوج رشد اخلاقی عاشقی کردن است یعنی عاشقی تابعی از اخلاق است؛ پس عاشقان عاقل هستند. وی با بیان اینکه هنر عشق ورزیدن در چند نکته اساسی خلاصه می‌شود گفت: کسانی عاقلانه عشق ایجاد می‌کنند که اولویت آن‌ها نیت و انگیزه است و نه آنچه را می‌بینند؛ این ملاک اخلاقی است. ولایت علی (ع) هم ولایت اخلاقی و ولایت خوبی‌ها و کارهای خوب بوده است.
ایشان با تأکید بر اهمیت خانه و خانواده گفت: کارهای خوب از کوچکترین نهاد اجتماعی شروع می‌شود و در جامعه شکوفایی آن را شاهد هستیم
. دکتر دوایی ملاک عشق ورزیدن را اولویت رابطه علت و معلولی به اتفاق و شانس دانست و گفت: کسانی که به رابطه علت و معلولی اولویت می‌دهند، هنر عشق ورزیدن را بیشتر می‌دانند؛ یعنی منافع دیگران را به منافع خود ترجیح می‌دهند. حضرت علی (ع) هم منافع مردم را بر منافع خود ترجیح می‌داد و این عشقی واقعی است.
پس از سخنرانی دکتر مهدی دوایی که مورد استقبال حضار قرار گرفت، گروه هنری حنانه با موضوع ولایت و امامت امام علی (ع)، نمایش آهنگ جوانه رستگاری را اجرا کردند. استند آپ کمدی نیز با اجرای بسیار شاد و جذاب سرکار خانم هانا ستوهی، مجلس را گرم کرد. در نهایت با اهدای جوایز به قید قرعه به حضار و اجرای سرود «سعید ایران» که یادواره مؤسس پژوهشگاه رویان، زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی است، برنامه به پایان رسید.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۴/۰۳

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup